Attention Deficit Hyperactivity Disorder
הערכה עצמית נמוכה, ביישנות, חוסר מובנות ותסכול, הם רק חלק מהתחושות אותם חשים ילדים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז בסביבתם בבית ובשאר המעגלים החברתיים המקיפים אותם. משום כך, הם נוטים לווכחנות עם הוריהם, הם מורחקים מפעילויות שונות בבית הספר ובגן, חווים קשיים חברתיים עם בני גילם ואף מנציחים את הסטיגמה הבאה עם האבחנה. התפיסה העצמית של הילד היא כבעייתי, שונה, מסתבך וחסר שליטה עצמית (כצנלסון וברנט 2017).
הפרעה זו של חסך בקשב והיפראקטיביות הוגדרה על-ידי האיגוד הפסיכיאטרי האמריקאי כ"דפוס קבוע של סימפטומים של התנהגות שכולל: הפרעה בקשב, אימפולסיביות והיפראקטיביות. הסימפטומים מופיעים בקומבינציות שונות ובהקשרים שונים כמו בית-ספר, בית והקשרים חברתיים. הפרעות אלו עלולות לגרום פגיעה משמעותית בתפקוד החברתי, האקדמי והתעסוקתי" .(American Psychiatry Association,1994)
הפרעת קשב וריכוז, היא אחת השכיחות והמוכרות ביותר בתוך מסגרת הגן ובעיקר בבית הספר. זוהי הפרעה המאפיינת בנים יותר מבנות והיא כ- 8% מכלל הילדים והיא בעלת רקע תורשתי גבוה (מוניץ, 2010). היא מבלבלת, לא ברורה וסטיגמטית ביותר. לכן לא אחת ההורים המתמודדים עם הילדים הסובלים ממנה חווים חוויה של תסכול. התפיסה המזוהה עם ההפרעה היא פעלתנות יתר- היפראקטיביות, אך זוהי תפיסה שגויה משום שהיא מתייחסת לביטוי של ההפרעה- התנהגות הילד ומתעלמת מהקושי הבסיסי והפנימי של הילד (ברקלי, 1998, גרינספאן, 2010).
למה אני?
למה כדאי לכם לבחור בי לתהליך כ"כ משמעותי עבור הילד או הילדה שלכם?
•ניסיון של 20 שנה (קידום נוער, עמותת אפשר, חקירות ילדים)
•מכירה ומקפידה לראות את העולם בעיניי הילד
•אני מגיע לילד שלכם לבית הספר, אתם לא צריכים להסיע אותו אחה"צ לשום מקום
•גיוס סביבתו של הילד: הורים, מחכנת, יועצת, מטפלים שונים
•שיטת אימון מוכחת
לשיטתי שינוי השיח יביא לשינוי המציאות. האופן בו אנחנו מגדירים דברים משפיע על אופן החשיבה. יש לבצע טרנספורמציה של הילד, הביה"ס והבית במקביל למערכות היחסים בניהם כבסיס לפתרון. המטרה ליצור שינוי במערכת היחסים בין הילדים הסובלים מ-ADHD לסביבתם. טרנספורמציה זו תתבצע באמצעות העצמה והכרה של הילד את עצמו ושל סביבתו.
התוכנית מוכרת ומאושרת ע"י משרד החינוך
רוצה לדעת למה הקמתי את העסק גשר לקש"ר?